en ledig helg.

i helgen har jag haft semester hemma! andreas och ebba kom och hämta mig på jobbet i fredags. vi skjutsade henne till station och hon åkte buss med mormor till gysinge!
vi åkte och tittade på tapeter i lugn och ro (svårt när man har en liten klåfingrig sak med sig...)
köpte pizza och satt i soffan och hände från 19 (utan att någon var tvungen att gå i väg för att natta lillfröken...)
sov till 8.30 (har inte hänt på lääääänge...)
pillrade runt hemma hela dagen.
andreas snickrade vägg och skruvade garderob (utan ett klåfingrigt litet troll...)
hade symaskinen framme och kunde lämna den utan uppsikt (utan att den lilla var i farten och provade...)
lyssnade på oldies på spotify (utan att en gång i minuten behöva höra imse...)
i går morse vaknade jag 9 och låg och läste till 10 (har inte läst nåt annat än pixi-böcker på mornarna de senaste året...)
jag tvättade fönster. diskade. tvättade. dammsög. körde iväg alla löv vi krattat ihop för två veckor sen. 

å det var bara lite av vad jag hann med utan att behöva tänka på mattider. sovtider. lektider. låter kanske som att jag tycker det är jobbigt att ha henne hemma men så är det inte. men den här helgen behövde jag tydligen vara mig själv utan att veta de...mamma visste tydligen. tack!!!

åkte och hämtade mitt lilltroll igår och det var första gången jag märkte på riktigt att hon hade känt längtan. lite grann kanske iaf. precis lagom. så mkt som behövs. för egentligen tror jag inte hon brytt sig ett dugg om att hon vart borta. hon har haft det alldeles utmärkt!!

eftersom jag sovit så mkt som minst 8 timmar per natt i helgen fick jag igen det i natt då jag sov max 4 timmar. resterande tid har jag vart klarvaken...suck!! klev upp och åt en (förmodligen) möglig macka. undrar hur dagen ska fortsätta?

din kommentar

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback