jaha...igen då....

i tisdags morse fick vi mail på jobbet. obligatoriskt möte kl. 13. alla förstod att det gällde nedskärning av personal. projektet går bra. men att det skulle vara så illa för oss var det nog ingen som trodde. vi är tre som har kortare anställning så vi har vart förberedda att få gå när som..att inte få slutföra projektet även om hoppet funnits. de övriga profficekonsulterna har anställning till sista mars. och för dem blev det nog lite av en chock när 15/20 ska bort i mitten på december. för någon vecka sen sa ledningen att det är mycket att göra och vi kanske skulle behöva jobba övertidskvällar. helst ingen extra ledighet

....och sen POFF! nu går det så bra så ni måste sluta...

snacka om lurade. vi har effektiviserat bort oss själva. stämningen har inte vart på topp. men vad ska man göra när man är anställd på det viset. drygt att 15 st som jobbat med samma saker ska söka jobb samtidigt.

för min del tycker jag att det rent ut sagt är skittråkigt. jag har aldrig haft sånt roligt jobb. aldrig haft så bra arbetskamrater. aldrig känt att jag verkligen tycker att det känns kul att gå till jobbet. jag har verkligen gjort något jag sett resultat av när jag gått hem för dagen!

men jag är glad att jag fått vart med! att jag fått haft det så här bra. mått så bra!! för min del är det inte jobbigt att vara arbetssökande. jag vet hur det är och att det löser sig. problemet är bara inkomsten.....det gnager i mig redan hur det ska gå när jag får gå på a-kassan igen. skit! å så känns det jobbigt att jag måste börja om att söka jobb. intervjuer. börja på nytt ställe.

åhh crap!!! blandade känslor här. undrar hur det känns att ha en fast anställning. kommer jag väl aldrig få uppleva.

har jag sagt att bilen inte startar?

din kommentar
från: Anna

Fan, fan, fan vilka skittider det är nu i arbetslivet!!!



Så trist att du ska behöva gå när du rotat dig på ett ställe och verkligen trivs med allt där...



Som du säger, söka nytt, nya intervjuer, lära sig nytt ställe. Mångas önskan är väl att få rota sig på ett ställe och få stanna där så länge man trivs så man slipper oroa sig för arbetsbiten och bara njuta av livet.



Jag ska hålla alla tummar jag kan för dig vännen för du är värd att få trivas och må bra - alltid!!



Kramis!

från: Helena

Ååhh... Så tungt allt låter just nu! Hoppas verkligen att det löser sig! Kan ju hålla en tumme för att de har jäkligt dåligt med pengar just nu & återanställer efter nyår när de får ny kassa :)

2009-11-07 @ 20:00:53
från: Sandra

Näe fy fasen vad surt. Hoppas det blir nytt jobb snabbt, och att det är minst lika kul!

2009-11-08 @ 19:52:11
blogg eller hemsida: http://finafroken.blogspot,com

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback