pricken del 2.

i torsdags skulle ebba till dagis för första gången på länge...jag hade tänkt hinna med lite under dagen och a skulle i väg och plugga. upptäckte en prick på henne när vi åt frukost & från andra sidan såg a prickar och strax därefter var barnet fullt av prickar!! så det var bara att stanna hemma...blev värre dagen efter och vi fick inte mycket sömn den natten. så de senaste dagarna har spenderats hemma....känner mig lätt dampig! planen var att träffa lite kompisar - men icke! planen för denna vecka var att koncentrera mig på lite ams-grejer - men icke! nu blir vi hemma jag & lillbruden hela veckan. vi kommer klättra på väggarna och gå varandra på nerverna...gahh!! man kan ju inte direkt åka och hälsa på folk eller liknande trots att hon nu är piggelin igen. nä. vi får spela ballongspel & pärlplatta i stället. skönt att ha sjukdomen avklarad! tycker dock att det är orättvist att de nedrans prickarna satt sig i munnen också!!

prick-stina in action


i morrn börjar kärleken min jobba på nya stället & så fyller han år!! kalas idag. två tappra deltagare kom i alla fall och firade honom! i morrn blir det ebba och jag som får kalasa med honom!


din kommentar
från: Tina

Oj vad prickar hon har stackarn. Max har inte haft det än han, men såg en prick idag och då vart jag nojjig men det är nog bara en vanlig prick. ler

Hoppas prickarna försvinner snart för henne!!

från: T

Men tufflan då!! Rejält prickig må jag säga! Har ni nåt att lindra klådan med, Tavegyl?

Vad kul att monsieur börjar jobba nu! Snart är det din tur! Jag hörde av min kompis som jobbar där Göran jobbar (...) att de behövde folk på timbasis...

Kom o hälsa på sen när dotra är frisk, vet ja!

Kramen!

2010-01-10 @ 21:13:11
från: Helena

Stackars Ebba!

En tjej jag haft var prickig ÖVERALLT! Hon fick sitta i duschen & kissa. Hennes brorsa, som hade koppor nå't år senare, hade dem i ögonen (eller vad man ska kalla det för, på insidan av undre ögonlocket) tom. Konstigt att de kan sätta sig sådär på "insidan". Vilken annan sjukdom sätter sig i munnen sådär..? Stackars barn! Hoppas Hon blir frisk snart!

2010-01-10 @ 23:46:57
från: Anna

Ne fy nedrans va jobbigt med dessa prickar! Men hoppas hon blir frisk snart lillgumman. Ni får passa på att mysa massor nu när ni får vara hemma tillsammans ler



Kram på er!!!

2010-01-11 @ 09:19:01
blogg eller hemsida: http://levinda.se
från: Anna J

Vi umgås gärna, då vi redan har smittan i huset. =) Bara att du hör av dig nån dag om du har lust! Kram

2010-01-11 @ 09:31:57
från: anki.

Tina, som tur är hann hon ju iaf inte till dagis så hon hann inte smitta nån där =) Men visst blir man nojig, kliar till och med på mig!

T, vi hade zinkpudervätska som de rekommenderade på apoteket, lindrade iaf när det kliade som värst. Men det funkade även att badda med en blöt handduk!

2010-01-11 @ 13:34:54

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback