Glader.

Idag har vart en bra dag! Sov hela natten!! Till Biltema för att köpa elgrejer, Barnens hus för lite presenter samt att hämta ut gratisgrejer till bebis. Gratis är alltid gott och denna gången innehöll babyboxen en hel burk Vanish, ett gäng blöjor samt att man fick en fin blöjhink. Bra bra!!

Lunchade på Max, Virre ringde och undrade om vi ville komma & leka med dem i Högbo så Ebba & jag lämpade av pappan hemma och åkte till Högbo. Tjejerna lekte, jag träffade Karin, Anneli, Agnes & Harald. Roligt, för det var lääängesen jag såg dem. Ally & Ebba härjade runt i lekparken, fikade på Qvarn och sen lagade de mat vid midsommarstången. Och mitt i allt upptäckte jag att FK tänkte betala mig 3000 kr SAMT att solen började skina!!!!!
Sen hade jag en ledsen tjej som haft så roligt att hon inte ville att Ally skulle åka å inte ville hon åka hem heller, hade hittat på kusinerna så vi fick leka med dem en väldans kort sväng men jag hade en väldigt lycklig dotter med mig hem!!

Nu har vi påbörjat ett cupcakebak...muffinsen är färdig, frosting har jag aldrig gjort så vi får se....men nu säger lilltroll att hon är trötter. Så man kanske ska ta och stoppa ner henne och ladda inför Midsomer!! Solen skiner ff!!!


Fundering: Hur nattar ni era barn? Vi ligger och läser med henne i hennes säng, sen somnar hon oftast väldigt fort...medan vi ligger kvar. Har börjat få lite problem att komma upp och ner ur sängen nu och värre lär det väl bli...och sen vet man ju inte hur det funkar när man är ensam med två små, hur gör man då?!?!? 

din kommentar
från: Helena

Åh, vilken härlig dag du tyx ha haft det! :)

Så här går nattningen till hemma hos oss: Alice äter gröt, vi går upp & borstar tänderna, stoppar henne i säng & säger godnatt.

Var en period då hon ville höra saga & då läste vi den i soffan uppe hos henne, eller ev nere i soffan. Men oftast är hon för trött för det.

Ibland vill hon att vi ska sjunga & då har vi henne oftast i famnen & kramas & sjunger den sången hon önskar. Nu för tiden är det oftast Björnen sover hon vill höra.

2010-07-27 @ 23:05:12
från: Annika

Vi läser också saga i sängen bredvid Isac. Så har vi gjort sen.. ja, nån månad innan Abbe föddes. I början så ville han gärna dra ut på det och läsa flera böcker, men då var vi bestämda och kom tillsammans överrens om hur läsningen ska gå till. EN bok, jag (eller om det är H)läser först, sen får han själv läsa samma bok för mig. Sen släcker vi lampan och säger godnatt. Då är han nöjd! Om han fortfarande är pigg så brukar han få ligga själv i sängen och läsa en stund. Albin är då med den andra av oss. Har bara hänt några enstaka ggr att jag nattat när jag är helt själv med båda barnen, och då har Abbe fått varit med vaken. När han var yttepyttebebis och inte hade tålamod för att vänta på bokläsningen, då stod jag upp med honom gungandes på armen. Han skrek och jag läste boken medans Isac låg i sängen. Kändes inte alls rättvist mot Isac, men han fick läggningsproceduren och accepterade läget. Är överhuvudtaget impad och förvånad hur lätt han har accepterat att allt inte är precis som vanligt. En sak som vi dyker underlättar: Låt storasyskonet känna sig delaktig i de procedurer som förstör gamla rutiner. Som exvis: "Suck.. Busiga lillebrorsan som vill ha mat precis nu. Typiskt, vi som skulle mysa du och jag. Du kanske kan hjälpa mig med honom, så kanskekanske hinner vi med en bok sen?" Sånna saker har funkat ganska bra hos oss.



Man hittar på olika knep under vägen. Ni kommer hitta på något eget smart system som passar er!

2010-07-28 @ 21:05:38
från: Tina

Härhemma har vi nu en nattningsrutin som funkar super, som du vet har vi ju haft det jobbigt med nattning men sen ca ett halvår sen funkar det toppen.

Max får kvällsfika sen är tandborstning och nattblöja på, sen läsa en bok och då ligger han i sängen och vi sitter på golvet brevid och läser, sen är det natti natt och säcka lampan och så går vi ut. Ibland somnar han på studs och ibland ligger han och filosoferar ½ timme men kliver aldrig upp.



Förstår att det blir svårt att ta sig upp och ned i sängen nu för dig. Hoppas ni hittar en rutin som passaer er alla därhemma.

från: Anna J

När Astrid kom förklarade jag för Alva att jag inte längre kunde ligga inne hos henne när hon skulle sova, ibörjan om det funkade med Astrid så satt jag eller stod med Astrid och läste en bok, sen började jag säga åt Alva att hon fick sin välling och höra på bok/musik medans jag är i andra rummet med Astrid och lägger henne (hon skriker ju oftast vid läggning så Alva tycker nog att det är skönt att vi går ut). När Astrid somnat går jag tillbaka till Alva och oftast har hon somnat då. =)



Hoppas du fattar hur jag menar, så svårt att skriva ner hur man menar!!



Ha de bra kramar!!

2010-07-30 @ 16:01:33

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback