fristaden i de förvirrade tankarnas land.

vardagar - skräck & stress inombords. rädlsa och ångest. känslor som inte går att kontrollera. kan ena minuten känna att jag faktiskt försöker. försöker göra något åt detta till att nästa minut känna mig totalt värdelös som inte har ett jobb. jobb jobb jobb. dessa tankar finns ständigt. samtidigt som jag sköter vardagens sysslor så tänker jag konstant på detta. möjligheter och idéer...motgångar. ibland blir det lite hysteriskt i min hjärna.
helger - befriar mig från den värsta ångesten. det ger mig en paus. en helg är trots allt en helg. och söker jag något jobb. slänger ut nån krok eller som förra helgen jobbar extra(ge mig ett vettigt extrajobb åtminstone!) känner jag mig duktig...det ger mig lite frihet från tankarna.
wow - min totala fristad. jag kan sjunka in i spelet och umgås med a i lugn och ro samt prata med annat folk (a´s vänner samt i princip vilka som helst). koncentrera mig och bara ha kul. där klarar jag av mina sysslor. tjänar pengar. får poäng. ja visst det kanske låter fjortis. men det är en av mina sysselsättningar - mitt roliga (att se film eller umgås med folk är också det roliga - men tankarna finns). wow är billigt (tex för att jämföra med ett biobesök) det är kul att göra nåt tillsammans när lillfröken somnat och det ger mig nåt. för något år sen var det ett jäkla liv på mig när a satt och spelade...fattade noll och gnällde. men man måste ju prova för att få en uppfattning! det är lite som att läsa en bok men där jag kan påverka huvudrollsinnehavaren som jag vill.

~silverkatten~


din kommentar
från: Helena

Lycka till med jobbsökeriet! Lämna namn & nummer till Nattis vettja! Där brukar det alltid finnas chans till extrajobb. Även om det bara är några timmar här & där, så är det ju alltid något. Å roligt dessutom! :)

2009-01-11 @ 22:35:42
från: Faster Anso

Anki Panki! Jag tycker alltid att du är den bästa Anki i välden, med eller utan jobb. När det känns helt förjävligt eller ångestladdat är det bara att du hör av dig och kommer förbi om du vill. Jag kanske kan locka fram ett skratt eller två bara med mitt utseende nu för tiden. Håret som ser ut som ett fågelbo å mina justa hemmakläder under en finfin morris :-)

Tänk på att du är en superduperpingla! Det tycker i alla fall vi fyra i denhär familjen, å jag vet att Ebba å Anglo tycker det samma. Jag är så glad att min lillebror har dig!!!!

Massor av kramar till dig från mig!

2009-01-12 @ 12:28:18
från: Sandra

Jag håller med ovanstående: du är bra - med eller utan jobb!!! Men vet hur det är med tankar som maler, vill du ha verktyg för att jobba bort de finns ju Mias böcker jag kan rekommendera... :)


skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback