Veklingar.

Hämtade Ebba på dagis igår och de hade snurrat på henne så mkt i gungan att hon bara satt på en bänk och va helt väck. Hon sa inte mycket och var alldeles blek stackarn. Även om barnen tycker det är roligt så kan man väl hejda sig lite som fröken iaf....men men jag antar att Ebba är lika vek som mig och då spelar det igen roll. Det sitter i balansen, och jag är superkänslig och blir lätt yr.

Idag tog vi ledigt från dagis och åkte till Gysinge! Skruttan började säga i bilen att det kändes konstigt...hon brukar tycka det är obekvämt så jag frågade om det gjorde ont, hon kunde inte förklara men jag tänkte vi var snart framme så jag stannade inte nå å helt plötsligt tokkräks stackarn!! Kom som tur var precis till en rastplats så vi fick bort det värsta...usch stackarn det såg hemskt ut.

Men men vi kom snart fram till mormor och morfar och då blev allt strålande igen. Så...där fortsatte likheterna med mig eftersom jag inte kunde åka längre än nån mil när jag var liten utan att bli åksjuk. Å jag tror till och med det kan ha suttit i från igår.

Jaja....de är sånt man får stå ut med som småbarnsförälder va? För övrigt har vi haft en strålande dag, Ebba har trakasserat morfar och även mormor när jag passade på att vila på kökssoffan efter lunch! På hemvägen stannade vi till i Hedesunda hos Roger och handlade billiga saker, hihi!! Ebba fick en väska med Lille skutt som hon dragit runt på sen hon kom hem. Stod två älgar på sidan av vägen när vi körde hem å, fick lite panik där men de stod stilla och åt. Ebba hann inte se dem men hon hade många frågor sen:
"Hade de stora horn?"
"Hade de vassa klor?"
"Körde vi på älgarna?"

Nu har jag tittat på bästa Lyxfällan och ska genast krypa ner under täcket....

din kommentar
från: annika

Stackars lillfian. Åksjuka är ju sällan roligt :/ Haha, de där tusen frågorna känner jag till också. Visst är det en rolig tid -frågornas tid? :)

2010-04-09 @ 10:13:44
från: Helena

Haha! Hur var det - körde ni på dem..? ;)

Jobbigt med åksjuka...

2010-04-09 @ 21:48:58

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback