fest.

i fredags for jag ner till e. ganska slut å tveksam till fest. men det var sol. pia å jag gick
på stan när jag kom dit. sen hem till jila ock gjorde oss i ordning. humöret kan förstås bli
på topp med vänners sällskap. a-k var där. carola kom. å vi mötte sandra. tog taxi till festen.
där hade tvåorna & ettorna som fixat gjort det superbra. dj. discolysen. fördrink. å mingel med
folk man inte träffat på ett tag. sjukt god mat. exotisk buffé. supergod efterrätspaj.
sång under maten. sen lektes de lite lekar. lagen vann engångskameror så man kunde
dokumentera festen. undrar dock vart korten tar vägen.
vi gick en tipspromenad där frågorna handlade om oss själva. små hemligheter vi har.
jag vann. jag som aldrig vunnit nåt. blev helt paff. fick en tiara och ett spö. och ett sånt "fröken sverige-band" som det stod klassens stjärna på. hihi. hur som helst så var det en skitrolig fest!!!
jila, pia och jag åkte ner på stan och blev kvar där till halv 4. sen hem till pia för lite sömn.

vakna nio och kände att det var dags att gå i från pia. kärlekstvister går ju före. så jag tog mitt
pick och pack och traska ner på stan. få timmars sömn och lite bakis. lukta säkert smaskens.
hitta på en macka å lite kaffe på pressbyrån iaf. runt på stan i tre timmar. tåget skulle gå 13.
en halvtimme sent. missade mitt tåg i sthlm. så där fick jag vänta 2 timmar. inte på mitt bästa
humör för det. fick 70 kr av sj att använda på deras ställen. alltså när man köper biljett eller
i kiosken på tåget. super eftersom jag typ aldrig bokar biljett där eller att det finns nån kiosk
på de tåg jag åker. dessutom var det väl just då jag var hungrig. jaja. åt burger king å satt å titta
på folk. kanske tröttast i sverige. sen gick det iaf bra till gävle. där skulle jag få vänta på buss i 40 min.
men min älskling kom å hämtade mig. det bra med förseningen var att jag hann förbi konserthuset
och titta på min kusin i min balklänning!!
sen hem och skriva klart uppsatsen. 23 stupade jag i säng och sov till 10 idag. nä dagen igår
var nog straffet för att jag hade så roligt i fredags. men det får man väl ta.

i dag blir det kalas i hamrångefjärden....


din kommentar
från: Helena

Åååh, lät ju som en underbar fest! =) Fattade aldrig att det var en "arrangerad" fest du skulle på, utan jag trodde mer att det var "ner & träffa klasskompisarna". Å roligt att du VANN! Grattis! Du får väl gå runt hemma med tiara, spö & band nu då! ;-) Å minnas kvällen... Nyfiken på vad det var för hemlighet om dig på de där frågorna... ;-)

2006-05-30 @ 13:46:46

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback