vår midsommar.

tack för en trevlig midsommarafton!! speciellt till s&s som fixat en massa roligheter och god mat!!

ebba skötte sig exemplariskt & var så söt i sina midommarkläder. jag älskar mitt lilla knyte så!! skoj att hon fick träffa den delen av släkten lite grann också och sitta i gammelfarmors famn. jag började dagen med huvudvärk och det fortsatte så men inte så fasligt. blev dock supertrött en stund där och var inte med på alla tävlingar. men som vi vet så är jag väl inte den som gillar sånt så mycket måste få ebba att bli olik mig. var karaoke i källarn när det blev för kallt för altanen. vid 23 var det dags att ge upp dock medan prinsessknytet sov gott. inte samma fart på folk som förra året...men hur toppar man det!


vi


mam & bebis

idag är jag bakisseg utan att vara bakis förstås...suttit i soffan mest hela dagen. funderade på en prommis men det ser rätt ruggigt ut. sump var här och hämtade andreas för nån timme sen. de skulle på inflyttningsfest i hammarby (kanske inte den vanligaste företeelsen där) å ev till parken då. får se hur länge han tänker vara borta. så länge han håller vad han lovar så gör det inget att ebba & jag myser själva ikväll!!

en sak en nybliven mamma med till och från dåligt självförtroende inte vill höra tillsammans med en klapp på tjockmagen är: "säkert att det inte är en till där inne?". ibland kan jag ignorera sånt...ibland inte....



 

din kommentar
från: Annika

Låter som en mysig första midsommar för Ebba!
Åh, jag blev nästan arg när jag läste den kommentaren "Säkert att det inte är en till där inne". Jag tror att jag impulsivt skulle nita den människan om det vore riktat till mig.. Mycket dåligt skämt!

från: Sandra

Nämen! Att de bara VÅGAR! Det var det dummaste jag hört *morrar ilskt* Det är då man önskar man skulle säga: "Ja, och du går också i väntans tider ser jag" och klappa tillbaka!
Jättefina bilder! Söta ni är :-)
Vi har feber här idag :-( inte alls kul!

2007-06-23 @ 17:41:37
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: s&s

Tack själv för en trevlig midsommarafton, midsommarafton, ja då är sommaren som bäst. Roligt att ni kunde komma till oss tokiga knäppstarar. Tyckte att Ebba trivdes väldigt bra i denna folksamling. Lite av eat and drinkers är hon i alla fall. Vi älskar Er alla / Stefan och Siggo

2007-06-23 @ 21:41:23
från: nutta

Tack för att vi fick vara med och rå om er igår.
Åmotarna

2007-06-23 @ 22:10:44
från: Rosa84

Du är inte ensam om att få såna där kommentarer.
Jag får också höra var & varannan dag av folk "ja du var ju vääääldigt smal innan. Du passar bättre med det där hullet". Som att jag inte visste om att jag var för smal innan & inte kunnat gjort något åt saken.
Nej usch för en del människor!
Strunta i dom & ägna dig åt nya familjen. Ebba var supersöt i klänningen!
Linnéas klänningsdebut blir på Björns lillasysters konfirmation.
Hittade på en jättesöt rosa klänning med dödskallar på, vid HM. Passar kanske inte så bra i en kyrka? Då får väl prästen hjärtsnörp, hihi.
Så får fortsätta våran präst-&-kyrkvänliga-klänning-jakt. :-)
Ha det toppen!
Krama
/Linda

2007-06-23 @ 22:21:21
från: Anna

Jo jag hade trist å bestämde mig för å liva upp det här hemma genom att sätta in ett nytt foto på bloggen...hihi!
Vilken mysig midsommar ni verkar haft å vilket fint rött linne du hade!
Idag har jag också haft en typ bakisdag utan att vara bakis =) .Bara slappat å känt mig allmänt slö, trökig å så. Men man kan ju inte va på topp alla da´r! Kanske slår familjen en pling imorgon! Skulle ju va skoj å boka in ett 2:a besök, kvalificerad till att hålla lilla Ebba den gången kanske =).
Puss å kram på er mina älskade vänner!!!!
Ni gör mig så glada, i verkligheten, på bild å i skrift =)

2007-06-23 @ 22:26:00
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Helena

Va!? Kommer folk verkligen med så'nna kommentarer!? Låter iofs som nå't min pappa skulle kunna säga... Han är verkligen en så'n som inte tänker innan han pratar. Ni var så fina både du & Ebba (ok, Andreas oxå!) i era midsommarkläder när jag var där & hälsade på :) Äntligen fick jag se underverket live! :)

2007-06-24 @ 15:00:55

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback