barncafé.

image129

idag känner jag mig på topphumör. veckan började med att jag vaknade kl 5 när andreas klev upp. kunde inte somna om trots att ebba sov vidare. kl. 9 mötte vi sanna & junia vid sigridsgården & gick på barncafé. skoj att träffa dem + en massa andra barn & föräldrar. fika. lek & sång. får bli en måndagstradition (och kanske någon onsdag också). ebba var så trött så hon somnade i princip när jag la ner henne i vagnen. sen var hon trötter resten av dagen också....å det var det fler som var! det var iaf en bra start på veckan som fortsätter idag med att vi ska på husvisning. har inge större förhoppningar men vissa saker låter ju bra och jag gillar verkligen huset utifrån bilder och de gånger vi passerat förbi.

är sedan tidigare rätt facinerad av det här med autism och har sagt åt  mig själv fler gånger att läsa mer om det efter att ha fått några korta glimtar av det i kurslitteratur och liknande. de tog upp det på boston tea party igår. killen som var med och ritade var absolut facinerande. var tvungen att mobbas lite med a för att han ibland beter sig på samma vis. kan så otroligt facinerande grejer och kommer ihåg saker som en annan glömt på en sekund. åsså slår den där tankspriddheten till. som exempelvis i söndags när vi skulle på babysim. åkte efter barrsätragatan och skulle svänga vänster vid badhuset men i stället kör han bara förbi (och tro mig det har hänt säkert 100 ggr att han kört förbi där vi skulle svängt). så vi åkte en bit bort och vände. åkte tillbaka och där vi skulle svänga höger till badhuset tittar han in...och fortsätter förbi. jag satt mest och gapade och funderade hur han kunde glömma bort att svänga IGEN. hur kan det inte koppla i hjärnkontoret att man ska svänga?!!? tredje gången gillt lyckades vi komma rätt iaf....flåt älskade du men det är föööör roligt när du gör såna saker!!!

din kommentar
från: Sandra

Vad kul, då kanske vi ska boka in en Lindström-afton? :D Och hon är ju för söt tjejen!!!

från: Helena

Vad lik Ebba var dig på den bilden! :) Du får be om ursäkt åt Andreas, men jag var faktiskt tvungen att skratta åt han... ;) Men ibland funderar man ju vad man själv har för diagnoser. För sätter man sig ner & läser så är det ju inte bara en grej som stämmer in...

2007-09-25 @ 16:49:45
från: anki.

Ja men precis! Man har väl sina egna knäppgrejer....jag har minst lika knäppa saker för mig som A =)

2007-09-26 @ 12:56:14
från: Anna

Men värsta sööötisen!!! Gogumman *ler*

2007-09-26 @ 17:48:38
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback