halloween.

ok. jag har ingen koll på detta med halloween. hur vad när å varför å blaaa......på påsken vet man ju att påskkärringarna kommer på skärtorsdagen. annars får de skylla sig själva! men när kommer trick or treat-folket på halloween? trodde det var på lördag..men det var tydligen idag.

4 utklädda (grann)ungar kom och plingade på. ebba blev tokrädd och jag letade förtvivlat i godisgömman efter nåt att ge. hittade 3 tattiga klubbor...ja...till 4 barn....snällt! men de skrämde faktiskt mitt barn. hihi! får väl vara med förberedd nästa år.....vad hade hänt om de inte fått godis då? bus? vad innebär det? att de sprayar ner husväggen med orange färg eller kommer och spökar för en på natten? hua...

nu snöar det iaf...även om det är lite blött.


din kommentar
från: Anna

Jag har hört från barnen på fritids där jag jobbar, att det ska vara Halloween idag. Men det är olika bud överallt. Kram

från: Helena

Jag kan tänka mig att i Sandviken trick-or-treat:ar barnen på torsda'n eftersom det är spökkväll på sta'n då. Men annars borde det väl vara lördag..? Vissa går tydligen både torsdag, fradag, lördag (& söndag oxå...?)

Jonas föräldrar hade missat det där totalt förra året & fått postlådan nedsprutad av ketchup. Den var tydligen gjord av koppar, så den hade börjat ärga (ärja...?) av ketchupen & blivit förstörd.

Vi fick ju ett paket glass i brevlådan förra året, men vad jag minns var det inte runt halloween, utan på sommaren eller så. Kanske var nå'n efterskottspresent från nå'n övervintrad gammal häxa..? ;)

2008-10-31 @ 11:29:40
från: Helena

Såg två trick or treat:are längs gatan idag. Men de gick bara till grannen mittemot, som har barn. Så vi fick inget besök. Å vad jag kunde se så gick de inte till nå'n annan av de närmaste grannarna heller.

2008-11-01 @ 00:01:59

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback