ams - som vanligt ett skämt.

fick höra att när man väljer ut sommarjobbare på ett ställe inom kommun gör de så att chefen får t.ex. 10 namn å så frågar denne sin personal om de känner igen någon. vi säger att 5 känns igen..då får de jobben. detta gäller väl kanske inte på alla ställen...men på många tror jag...och jag förstår inte hur i hela världen jag ens ska få ett sommarjobb.

var till arbetsförmedlingen i förrgår redovisade lite.
det första hon säger: det här behöver inte ta så lång tid...det är många som väntar.  men om jag vill ha hjälp då!
....å så får man som vanligt höra "å så måste du ju söka i hela landet" - här har vi ett i sollefteå som passar!!  jo tjena...isf får jag skriva i min ansökan: "jag lämnar min dotter på dagis 6.30 och tar bilen...blir dagspendling för min del".  nä men allvarligt...gävleborg har tydligen högst arbetslöshet i hela landet men nån gång vänder det och så länge andreas jobbar kvar känns det väl inte som att jag vill rycka upp familjen och dra sjuttioelva mil norrut till ingenstans. jag är inte en sån karriärmänniska utan skulle för tillfället glatt nöja mig med det mesta. men det är kontakter som gäller - och tydligen folk som behöver tipsa om en - så tipsa om mig mig mig!!! haha!!

sen är det ju de jäkla dumma nya reglerna...när man har gjort 75 dagar får man inte stämpla upp. så om jag skulle få ett deltidsjobb skulle det kanske funka för mig en månad...sen måste jag leva på deltidslön. ENDAST! så för min del är det nästan bäst att tacka nej till extra- och deltidsjobb(inte för att jag kanske gör det) och vänta på ett heltidsjobb....det är ju helt sjukt!!!!


din kommentar
från: Tina

Ja det känns ju lite snevridet att man är i stort sett tvungen att tacka nej till ströjobb. Weird!!!



från: Faster Anso

Jag säger som jag alltid har sagt : AMS är CP å alla grogghaggor å gubbjävlar som jobbar där oxå!!!! De om några borde få prova på livet som arbetslösa. Att de inte drar in på deras jobb då de inte under hela världshistoriens tid har hjälpt nån stackare att få jobb....blä för de!!! Andreas kan slå å slå i sina historieböcker å kolla....DET ÄR SANT!

2009-03-12 @ 10:42:38
från: Helena

Ja, himla konstiga regler det där! Hoppas att det löser sig tillslut!

2009-03-12 @ 11:13:41
från: Anette

Dom som skapar regler borde åtminstone känna till

verkligheten.

2009-03-12 @ 13:10:59
från: Tina

Jasså pratar hon om han hemma. Vad sött!!

2009-03-13 @ 10:12:09
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Sandra

Ja det är sjukt. Håller med ovanstående, både ams och de som skriver reglerna borde prova på att vara arbetslös (och gärna den som bestämde att man inte får a-kassa efter att ha pluggat) så kanske de förstår konsekvenserna.

2009-03-13 @ 19:44:21
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se/

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback