Sthlm för en dag.

Igår var jag på äventyr till hufvudstaden. Åkte 9.30 och kom hem 19.30 så det blev en lång dag. Älskar att åka tåg för mig själv så där...hade någon timme att slå ihjäl på centralstation också..men det gör jag lätt med att bara sitta och titta på folk, älskar det! Dock var jag rätt genomfrusen...Tog mig alldeles själv fram på tunnelbanan. Egentligen trodde jag inte att det var så svårt, har åkt förr och det är inga konstigheter, men det var skönt att jag hade det att noja mig över i stället för intervjun som jag skulle på.

Intervju på bemanningsföretagets kontor vid KTH. 45 minuter. Lite fånigt att åka så långt för över 500 kr för det..men eftersom Arbetsförmedlingen betalar så! Får se hur det gick, jag kände att jag framställde mig själv lite mesigt...hoppas de andra två jag har att slåss med inte alls var passande för jobbet. Nu är det bara att hålla tummar & tår.

Tog mig en liten promenad till Lagerhaus och köpte ramar innan tåget hem gick. Måste ju belöna mig själv när jag klarat av saker. Andreas hämtade mig på stationen och vi var hem till svärfar som fyllde år..eller A&E hade vart där ett tag och firat..vi var dit och tittade på Kalla när hon tog OS-guld. Sen sov jag i soffan hemma!!

Idag har jag promenixat till och från arbetsförmedlingen för att lämna kvitton. Var och handlade på Coop. Sa till A att nu köper vi vindruvor så vi har nåt om vi blir sugna på något på kvällen (vi är rikiga chipsmonster men måste hejda oss lite). När vi står i kassan så sätter the boss upp lappar om gratis chips. Lite som ett hån va??!!! Så det följde med 6 stora chipspåsar med hem...hrm!

Sen var Lina, Björn & Klara här och lekte på em. Lilla fröken Ebba var inte på nåt topphumör dock. Men men...nu sover hon sött och jag ska studera kameran lite och vänta på träningsmannen.

din kommentar
från: Anna

Fasen va du är duktig!!! Såklart man får belöna sig när man varit det :) Håller tummar & tår för dig nu :)

från: Helena

oj, gratis chips minsann :)

Tänkte ju i söndags att jag skulle önska dig lycka till, men glömde visst det... håller en tumme såhär i efterhand. när får du veta..?

2010-02-17 @ 17:34:29
från: Tina

Haha så snopet att det bjöds på gratis chips just då ni bestämt er för en nyttigare linje. Har sett att de har lite gratis saker lit då och då utanför kassorna, men oftast så har de hunnit tagit slut när jag är där och det är bara tomma lådor som står kvar. Bättre att skänka bort ju än att slänga massor, dessutom lockar ju sånt folk til affären oxå.

Håller en tumme för jobbintervjun du var på!!

2010-02-17 @ 17:58:35
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Anita

Hann inte prata så mycket när du var och hämtade dina pysselsaker, jag hamnade i grannens rum!

Jag hoppas, hoppas, hoppas att du får jobbet. När får du något besked?

Du har alltid varit duktig och fått fina bider men med nya kameran blir det ÄNNU BÄTTRE. Det blir ett djup och en skärpa som är helt enorm. Bildhantering är något som du verkligen skulle bygga vidare på.

Kramar till er alla. Pussa "bustrollet" från mig. AP

2010-02-20 @ 11:26:25
från: anki.

Hon hade inte en aaaaning när de skulle höra av sig suck men jag har lärt mig lite hur bemanningsbranchen funkar.....bara å vänta....

Tjänsten skulle tillsättas i början på februari iaf.

2010-02-20 @ 18:14:10

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback