gympa!

idag var det äntligen dags för gymnastik! spännande tyckte nog både jag och ebba! hakade på en pappa med barn som också skulle dit för annars hade jag aldrig hittat. ebba var superblyg i början och vågade inte göra nåt. men sen släppte hon lös lite och våga prova på en del. hon tyckte till slut att det var JÄTTEROLIGT! vi kommer längta till nästa lördag! ebbas dagiskompis max var också på plats och höll låda...hur charmig som helst!! till och med att han blev ledsen när redskapen skulle plockas undan. sötis!

har inte sett alla dessa redskap sedan gymnastiken i skolan..när man tvingades hoppa på plintar och svänga sig i ringar. jag har aldrig vart nån klätterapa..bara en fegis och bara åsynen av detta gav mig ångest. men detta skall icke överföras på barnet så därför ska hon få beröm för allt hon gör och göra det i sin takt! kan ju bli spännande det här då terminen tydligen avslutas med stora sga-uppvisningen...uhh...det innebär att jag måste visa upp mig ju!

sen dumpade jag ebba hos s&s fick go mat & sen drog jag en liten sväng till spikfabriken. biståndsgruppen och owe jansson. skönt å bara åka runt för sig själv. köpte: inget!

nu ska jag fortsätta städa pysselbordet...har på nåt sätt täckt det av en miljard grejer....


din kommentar
från: Tina

Ja gympan idag var en höjdare även om Max hade egen gympa. Max var helslut när vi kom hem och slocknade rätt fort efter maten. Hihi!

Ebba kom ju igång bra där mot slutet hon, efter några ggr så är hon varm i kläderna redan från start. Ses nästa lördag!!!

från: Anna

Hej!



Men åh roligt det lät med gympa :)



Kommer ihåg att jag älskade gymnastiken, hoppa över plintar och massa sånt, men å andra sidan har jag ju alltid varit en klätterapa också :)



Mysigt det lät med liten utflykt för sig själv. Jag var också på Spikfabriken igår. Idag tänkte jag nog besöka Owes om jag får tid.



Ha en mysig söndag kära du!

2010-01-24 @ 11:14:30
blogg eller hemsida: http://levinda.se
från: Helena

Precis detsamma tänkte jag när vi anmälde Alice till babysim, eftersom jag är lite halvskraj för vatten.

2010-01-24 @ 12:54:26

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback