Krångel.

Uh vilken dag det är. Regn och höstkyla. Humöret har kört ner sig i botten så långt det bara går & allt går snett.
Har betalat räkningar. Jag fick inte en krona denna månad - känns värdelöst. Stackars A. 

Jag har tagit två veckors föräldraledigt - det ska betalas ut i slutet av augusti om allt är utrett. Har inte skickat in tillräckligt med papper utan har fått nya nu - vet inte vart jag ska vända mig med dessa. Alla är på semester på Proffice. Apa. I morrn måste jag till arbetsförmedlingen igen. Förhoppningsvis kommer stämplingen bara rulla på som för 7 veckor sen. Men det kanske strular det å, för de måste ha uppgifter från FK. Vad vet jag. Varför inte.

Så fruktansvärt jävla less på denna arbetslöshet. Jag kan inte för mitt liv begripa varför jag skulle hamna iden onda cirkeln där man dagarna i ända kan få möjligheten att känna sig totalt värdelös....kommer självklart febrilt att söka efter något extra att göra medan jag är föräldraledig, helt skulle jag hittat detta för längesen, men nä. Nä jag är fel person för allt.

Tänkte jag skulle baka något, det brukar få mig lugn och sansad och på lite bättre humör, men det finns inget hemma att baka av, inte ens en gnutta smör....så....
Nä, jag skiter i allt och går och bryter ihop en tredje gång idag för allt jävla krångel med allting....pissliv.

din kommentar
från: Helena

"Skönt" att höra att det finns fler som blir griniga av vädret (får man säga så..?)

Å det är väl klart att du är rätt! :) Å mitt erbjudande om extrajobb finns fortfarande kvar... Om du vill :)

Leka nå'n dag i veckan kanske..?

2010-07-25 @ 22:50:38
från: Sandra A

Urs vad tråkigt att arbetslösheten inte ger sig - men för varje dag som går är du en dag närmare ett jobb. :) Förstår att det måste kännas tråkigt men du är inte alls fel person för allt, rätt sak har bara inte hunnit hitta dig än. :) Du ska se att det kommer snart, även om det känns hopplöst ibland.

2010-07-25 @ 23:36:36

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback