Semester slutet dag 4-8.

Borta bra men hemma bäst! Jopp så är de! Gudomligt skönt att vara hemma. Men om nån timme skulle jag lika gärna kunna vara uttråkad och dampig och vilja åka i väg igen. Men så blir det inte förstås. Dock verkar det som att detta är den ultimata semesterveckan och alla är borta.

Så vad hände från vår efter dag 3...på onsdagen var vi in till Malmö. Turistade riktigt och åkte båt på kanalerna, rätt mysigt faktiskt. Åt godaste och billigaste falafelrullen någonsin. Tittade lite i gamla stan sen blev nog familjen trött på den trökiga gravida saken de hade med sig så vi åkte till Ribersborgsbadet och badade i havet och låg på vita sandstranden. HÄRLIGT!!!!

Torsdag var det färd uppåt landet som gällde men med stopp på mina kravställen, först Ales stenar. Facinerande...mycket facinerande! Och vi fick ta del av en ny teori, får se om detta kommer bli något men även om den här Bob G Lind var lite överdriven lät det då inte som att han var helt ute och cyklade.




Drog sen vidare till Glimmingehus. Självklart facinerar detta mig också!! Behöver inte förklara mer...




Å så några timmar i bil tills vi var framme hos farmor i Fliseryd. Fredagen jobbade de 12-timmars och vi var bara där och slappade, rätt ok väder så det blev ett dopp i poolen även för mig. Hade tänkt att åka till Öland eller så en sväng men sällskapet hade dragit hem och det hade redan vart många timmar i bil. Lördagen innehöll åska, regn och blixtar...hela dagen så jag satt mest på altanen med mina kära korsord. Avslutade kvällen med lite skjuta råtta-övningar. Jag var kass men sköt iaf inte hål på poolen, den här lilla fröken däremot var galen!


Gårdagen - hemfärd! Många timmar men fröken skötte sig strålande, glasstopp i Gysinge innan vi var hemma hos två keliga katter.

din kommentar
från: Helena

Oj, vilken tripp ni gjort! :) Alie sitter här & gastar "Titta Ebbaaaa!!!" Pistolskjutarbilden dög icke. Hon såg ju inte Ebba ;)

2010-07-19 @ 10:08:16

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback